Рэкамендацыі бацькам будучых першакласнікаў

Развіццё мовы будучага першакласніка

  • умець выразна прамаўляць усе гукі маўлення;
  • умець інтанацыйна вылучаць гук у словах;
  • умець вылучаць гук у патоку маўлення;
  • умець вызначаць месца гуку ў слове;
  • умець прамаўляць словы па складах;
  • умець складаць прапановы з 3-5 слоў;
  • умець называць у слове толькі 2-е слова, толькі 3-е слова і г. д.;
  • умець выкарыстоўваць абагульняючыя паняцці (мядзведзь, ліса, воўк - гэта жывёлы);
  • умець складаць расказ па малюнку;
  • умець складаць некалькі прапаноў аб прадмеце;
  • адрозніваць жанры мастацкай літаратуры (казкі, апавяданні, вершы і г.д.);
  • умець на памяць чытаць любыя вершы;
  • ведаць аўтара прачытанага верша;
  • умець паслядоўна перадаваць змест казкі.
свернуть

Элементарныя матэматычныя ўяўленні будучага першакласніка

  • ведаць лічбы ад 0 да 9;
  • умець лічыць да 10 і назад, ад 6 да 10, ад 7 да 2 і г.д.;
  • умець называць папярэдні і наступны лік адносна любога ліку ў межах 10, суседзяў чысла;
  • умець параўноўваць лікі першага дзясятка;
  • умець суаднесці лічбу і колькасць прадметаў;
  • умець параўноўваць 2 групы прадметаў;
  • умець складаць і рашаць задачы ў адно дзеянне на + і -;
  • ведаць назву фігур: трохвугольнік, квадрат, круг;
  • умець параўноўваць прадметы па колеры, памеры і форме;
  • умець аперыраваць паняццямі: "налева", "направа", "уверх", "уніз", "раней", "пазней", "перад", "за", "паміж";
  • умець групаваць па пэўнай прыкмеце прапанаваныя прадметы.
свернуть

Як правільна падабраць школьны ранец

Збіраючы ў школу сваё дзіця, галоўнае - правільна абраць усе аксэсуары, якія суправаджаюць працэс навучання нашых маленькіх вучняў. Сёння мы расказваем вам пра тое, на што трэба звярнуць увагу пры куплі партфеля і яго напаўнення.

Такім чынам, выбіраючы партфель, падушыце, што ён павінен быць не проста модным, ён павінен максімальна падыходзіць вашаму дзіцяці. Вельмі часта пры куплі партфеля бацькі здзяйсняюць аднолькавыя памылкі:

1. Купляюць ранец (партфель), які занадта вялікі для дзіцяці.

2. Перагружаюць партфель вельмі масіўнымі аксэсуарамі школьніка.

3. Няправільна размяркоўваюць вагу, пасродкам не зусім функцыянальнай структуры партфеля, гэта значыць дадатковыя аддзяленні і кішэні ў партфеля знаходзяцца не ў правільных суадносінах.

Пасля набыцця партфеля, бацькі вельмі часта забываюць сачыць за правільнасцю яго нашэння, дазваляюць насіць на адной шлейцы, не рэгулююць даўжыню шлеек і да т.п.

Усё гэта прыводзіць да:

· прыступам боляў у плячах, шыі, спіне ў школьнікаў;

· пачырваненне і ўзнікнення глыбокіх слядоў ад шлеек на скуры пляча;

· узнікненню пачуцця паколвання або здранцвенні ў руках;

· ненатуральнаму становішчу цела, галава школьніка прымае становішча нахілу або выцягнута наперад, цела адхілена ў адзін бок;

· узнікае спатыкальная хада і цяжкасці з уздымам па лесвіцы ці па невялікім ухіле.

Правільны падбор партфеля для школьніка заключаецца ў:

1. Адпаведнасці партфеля росту і вазе дзіцяці.

2. Партфель павінен быць абсталяваны дадатковымі рамянямі.

3. На партфелі павінны быць катафоты (святлоадбівальнікі) для бяспекі на дарозе.

4. Абавязкова ўмова - добрыя шырокія наплечнікі.

5. Партфель павінен мець мноства аддзелаў для эфектыўнага размеркавання вагі, акрамя гэтага ў партфель з мноствам аддзяленняў прасцей размясціць розныя неабходныя школьныя прыналежнасці.

Цалкам загружаны партфель не павінен важыць больш за 15 працэнтаў ад масы цела дзіцяці. Дзіця не павінна насіць ранец цяжэй 12,5 кг. Класці ў заплечнік трэба толькі тыя рэчы, якія рэальна патрэбны ў гэты дзень. Кнігі і іншыя плоскія прадметы трэба класці раўналежна спінцы заплечніка. Самы цяжкі прадмет павінен размяшчацца ўнізе, бліжэй за ўсё да спіны.

Насіць партфель варта на абедзвюх шлейках, інакш ёсць рызыка зарабіць бакавы скаліёз. Неабходна зашпіляць паясныя шлейкі - гэта дапаможа раўнамерна размеркаваць вагу заплечніка па целе. Падганяйце шлейкі так, каб заплечнік шчыльна прылягаў да спіны не меней, чым у 10 гл вышэй паясніцы. Інакш цэнтр цяжару цела зрушыцца назад, што прывядзе да перанапружання цягліц і болям.

Патрабаванні да школьных ранцаў

1. Партфель павінен быць лёгкім - не больш за 700 грам. Чым ён лягчэй, тым лягчэй вашаму дзіцяці. (Дзіцяці нельга насіць груз, які перавышае 15% уласнай масы)

2. Верх ранца не павінен быць вышэй плячэй дзіцяці, а ніз - ніжэй лініі сцёгнаў.

3. Канструкцыя ранца павінна забяспечваць устойлівую яго форму.

4. Спінка ранца павінна быць паўцвёрдай і захоўваць сваю форму.

5. Шырыня плечавага рамяня ў верхнім адрэзку на працягу 400-450 мм павінна быць не менш за 35-40 мм; г.зн. шырыня ранца не павінна быць шырэйшая за плечы дзіцяці. Шырыня шлеек павінна быць каля 8 гл. Матэрыял, з якога выраблены плечавыя рамяні павінен быць эластычным; пры выкарыстанні цвёрдага матэрыялу неабходны спецыяльныя накладкі.

6. Вышыня пярэдняй сценкі ранца павінна складаць 220-260 мм.

7. Шырыня партфеля не павінна перавышаць 60-100 мм.

8. Даўжыня партфеля не павінна перавышаць 300-360 мм.

9. Задняя сценка павінна мець мяккую пракладку, каб вострыя куты кніг і да т.п. не ціснулі на спіну. Рэкамендуецца выкарыстоўваць ранцы, спінка якіх мае спецыяльныя масажныя профілі.

10. Ранец павінен быць выраблены з трывалага матэрыялу з воданепрымальнымі ўласцівасцямі, зручным для чысткі, яркім па колеры і мець санітарна-эпідэміялагічнае заключэнне, якое пацвярджае яго бяспеку для здароўя навучэнцаў.

11. Бяспека ранца павінна быць пацверджана санітарна-эпідэміялагічным заключэннем, выдадзеным упаўнаважаным органам і зацверджаным ва ўстаноўленым парадку.

12. Вага ранца са штодзённымі вучэбнымі камплектамі не павінна перавышаць:

- для навучэнцаў 5-6-х класаў - 3,7 кг,

- для навучэнцаў 7-9-х класаў - 4, 2 кг.

 

І яшчэ звернеце ўвагу на тое, што: рознакаляровы партфель менш пэцкаецца.

Парада: Правядзіце хусткай па паверхні ранца, праверце, каб фарба не ліняла.

свернуть

Прыкладны спіс школьных прылад для першакласнікаў

  • 3 сшыткі ў вялікую клетку (у вокладках) падпісаць алоўкам з унутранага боку.
  • 3 сшыткі ў вузкую касую лінейку (у вокладках) падпісаць алоўкам з унутранага боку.
  • Набор вокладак для 1 класа (для кніг).
  • Лічыльныя палачкі.
  • Акварэльныя фарбы.
  • Пэндзлікі (3 шт. рознай таўшчыні).
  • Шкляначка-непралівайка.
  • Пластылін.
  • Дошка для лепкі.
  • Каляровы кардон.
  • Каляровая папера.
  • Клей аловак + ПВА.
  • Каляровыя алоўкі.
  • Альбом для малявання (на 30-40 лістоў).
  • Нажніцы.
  • Пенал з прыладамі: (2 простых алоўка; 2 шарыкавых сініх ручкі; лінейка, гумка, тачылка).
  • Размалёўка любая, 1 развіваючая (злучыць па кропках, кошт, літары, логіка і г.д.)
свернуть

Форма адзення першакласніка

  • Дзелавы стыль адзення
  • Спартыўны касцюм, спартыўны абутак
  • Зменны абутак
свернуть

Правілы, якія дапамогуць пазбегнуць нервовых зрываў і хвароб першакласніка

Правіла №1. Памятаеце, што дзіця можа канцэнтраваць увагу не больш за 10-15 хвілін. Таму, калі вы будзеце рабіць з ім урокі, праз кожныя 10-15 хвілін неабходна перарывацца і абавязкова даваць дзіцяці фізічную разрадку. Можаце проста папрасіць яго паскакаць на месцы 10 раз, пабегаць ці патанцаваць пад музыку некалькі хвілін. Пачынаць выкананне хатніх заданняў лепш з пісьма. Можна чаргаваць пісьмовыя заданні з вуснымі. Агульная працягласць заняткаў не павінна перавышаць адной гадзіны.

Правіла №2. Кампутар, тэлевізар і любыя заняткі, якія патрабуюць вялікай глядзельнай нагрузкі, павінны працягвацца не больш за 1 гадзіны ў дзень.

Правіла №3. Больш за ўсё на працягу першага года вучобы дзіця мае патрэбу ў падтрымцы. Ён не толькі фарміруе свае адносіны з аднакласнікамі і настаўнікамі, але і ўпершыню разумее, што з ім самім хто-небудзь хоча сябраваць, а хтосьці - не. Менавіта ў гэтым ў малога складваецца свой уласны погляд на сябе. І калі вы хочаце, каб з яго вырас спакойны і ўпэўнены ў сабе чалавек, абавязкова хвалеце яго. Падтрымлівайце, ня лайце за двойкі і бруд у сшыткі. Усё гэта дробязі ў параўнанні з тым, што ад бясконцых папрокаў і пакаранняў дзіця страціць веру ў сябе.

свернуть