Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця. Рашэнне аб стварэнні апякунскага савета прымалася ініцыятыўнай групай, у склад якой уваходзілі законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў.
Дзейнасць апякунскага савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 25 ліпеня 2011г. № 146 аб зацвярджэнні Палажэння аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі са зменамі і дапаўненнямі.
Вышэйшым органам кіравання апякунскага савета з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскага савета старшыня апякунскага савета, які выбіраецца на 3 гады.
Задачамі дзейнасці апякунскага савета з'яўляюцца:
-садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі, прыцягненні грашовых сродкаў у выглядзе добраахвотных пералічэнняў (узносаў) фізічных асоб (далей - грашовыя сродкі) для забеспячэння дзейнасці ўстановы адукацыі;
-распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;
-садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
-вызначэнне напрамкаў, памераў і парадку выкарыстання прыцягнутых грашовых сродкаў па ўзгадненню з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці) на наступныя мэты:
- умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы (мэбля, інвентар, прыборы, абсталяванне, інструменты, вучэбна-наглядныя дапаможнікі, камп'ютары, камп'ютарныя сеткі, аўдыёвізуальныя сродкі і іншыя матэрыяльныя аб'екты, неабходныя для рэалізацыі адукацыйных праграм);
- удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў (посуд, кухонны і сталовы інвентар і прылады);
- правядзенне спартыўных, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
- іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам, у тым ліку бягучы рамонт, арганізацыя пітнога рэжыму, набыццё пасцельных прыналежнасцей, прадметаў асабістай гігіены (сурвэткі, туалетная папера, іншыя прадметы першай неабходнасці), уборачнага інвентару, мыйных сродкаў, сродкаў дэзінфекцыі.
У склад апякунскага савета могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, у тым ліку члены бацькоўскага камітэта ўстановы адукацыі, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы. У адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі фінансаванне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі можа ажыццяўляцца з розных крыніц, не забароненых заканадаўствам.
Для вырашэння актуальных задач устаноў агульнай сярэдняй адукацыі кіраўнік ва ўзаемадзеянні з апякунскай радай мае права прыцягваць дадатковыя крыніцы фінансавання, у тым ліку спонсарскую дапамогу і сродкі бацькоў. Бацькоўская дапамога можа аказвацца толькі на добраахвотнай аснове. Пералічэнне сродкаў ажыццяўляецца па квітанцыі на разліковы рахунак установы адукацыі або з дапамогай АРІП на ўмацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы школы. установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады.
Напрамкі выкарыстання сродкаў апякунскай рады па ўзгадненню з кіраўніком установы адукацыі і бацькоўскім камітэтам установы адукацыі (пры яе наяўнасці) на наступныя мэты:
- умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы (мэбля, інвентар, прыборы, абсталяванне, інструменты, вучэбна-наглядныя дапаможнікі, камп'ютары, камп'ютарныя сеткі, аўдыёвізуальныя сродкі і іншыя матэрыяльныя аб'екты, неабходныя для рэалізацыі адукацыйных праграм);
- удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў (посуд, кухонны і сталовы інвентар і прылады);
- правядзенне спартыўных, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
- іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам, у тым ліку бягучы рамонт, арганізацыя пітнога рэжыму, набыццё пасцельных прыналежнасцей, прадметаў асабістай гігіены (сурвэткі, туалетная папера, іншыя прадметы першай неабходнасці), уборачнага інвентару, мыйных сродкаў, сродкаў дэзінфекцыі.